PORTAL APIS

apisbp.net
Website Mesti Lawat

Friday, March 12, 2010

Keputusan SPM 2009 (ranking sekolah)

Berikut merupakan kedudukan sekolah (1-10) yang diambil daripada beritasemasa.com untuk keputusan SPM yang baru keluar semalam.
1. SMS Seremban
2. KISAS
3. SBPI Gombak
4. Sekolah Tun Fatimah (STF)
5. SMS Alam Shah
6. SBPI Rawang
7. SMS Muar
8. SBPI Temerloh
9. SMK Infant Jesus Convent, JB
10. Kolej Tunku Kurshiah
Dalam senarai ni, 9 daripadanya merupakan SBP dan 1 SMK. Jadi nampaknya kali ni sekolah Fairosza (SMS Johor) terkeluar daripada Top 10 SBP terbaik SPM sebab tinggal 1 lagi tempat untuk top 10 walaupun seorang calon sekolah tu dinobatkan pelajar terbaik negeri Johor. Lain kali mungkin boleh buat lebih baik dan kembali mengungguli carta. Beberapa sekolah menunjukkan peningkatan berdasarkan senarai kedudukan di atas. Antaranya SBPI Gombak, STF, SBPI Rawang dan SBPI Temerloh. Tak kurang juga sekolah-sekolah yang turun daripada kedudukan tahun lepas.
Tahun ni, pengiraan pointer agak pelik sikit sebab pointer untuk SMS Seremban kurang daripada 1.0 (yang merupakan sesuatu yang mustahil dan tak akan berlaku jika menggunakan kiraan sebelum ni). Apa-apa pun, tahniah kepada yang dapat keputusan semalam.

-masih menanti khabar dari Sc Johore-

Artikel Yang Berkaitan



13 comments:

BaziLah @ buzZy (^0^) said...

SSP pon xde?aish~

Fairosza said...

buzzy- erm biasela tu,sume ada masa turun naiknya..saingan pon makin banyak..xpe bgus jgak..next time cuba lg.cewah..hehe

BaziLah @ buzZy (^0^) said...

haha..juniors kne usaha lebih la nnti..

aLyA_syGS said...

saser maseh at the top...hebad~

Fairosza said...

buzzy: betul..3x..yg dh bergelar alumni ni tunggu berita je la..

alya: skrg saser still top..tp lepas ni kemungkinan besar xde lg saser dlm list top 10 ni(sbb kene tukar nama..haha)

fye said...

great kisas n saser still at the top

Ahmad Huzaifah Mohd Yasin said...

SASER NAMAMU TERATAS...TAKKAN SASER HILANG TAKHTA...

Ameen Muslim said...

hurm,,, kami dari borneo sekadar pandang sekilas cuma.

Fairosza said...

xpe,semua ada kelebihan masing2

Dory said...

keseluruhan satu malysia???
mtd?

Fairosza said...

ni ranking sume sbp http://www.fairosza.net/2010/04/spm-2009-sbp-official-ranking.html

and rasanya mtd bukan sekolah under sektor SBP KPM..sekolah tu cuma jadi jemputan masa program2 sbp

amirul said...

MRSM ?

Fairosza said...

yg top10 kat atas sekolah2 bawah KPM. MRSM bawah kementerian luar bandar dan wilayah. ada ranking sendiri.
boleh cek kat beliamuda.com ...:)
>>http://beliamuda.com/2010/03/ranking-mrsm-untuk-keputusan-spm-2009/

Sekolahku

Ko Apesal?!

GengCyber