PORTAL APIS

apisbp.net
Website Mesti Lawat

Saturday, October 31, 2009

Mencela makanan

○time dinner
○tempat di dining hall kyuem

menu dinner KYUEM hari ni


  • daging rebus



  • sayur kailan(kalo xsilap nama)



  • nasi putih



  • Menu makanan ni agak kurang menarik dan ada beberapa kekurangan (tak perlu nak describe kot.)
    Masa makan tadi, memang Fairosza fikir yang makanan tu agak kurang sedap daripada biasa ok..
    Tapi,s enyap je la. Tak bagitau sesiapa, simpan perasaan tu untuk diri sendiri je.
    Kawan-kawan yang duduk semeja dgn Fairosza tadi, tak ada sorang pon merungut pasal makanan tu. ( wah..bagusnye kawan macam ni.. :) )

    ○time lepas azan isyak
    ○tempat dalam surau(bhgn belakang)

    Fairosza duduk dekat dengan sorang junior ni. House Sapphire
    Duduk-duduk je,lepas tu dia tanya,

    ☻Tadi makan dengan siapa kt dininghall? Ada tak bebudak komen pasal lauk?
    ☺Makan dengan budak-budak yang biasa la. Diorang tak da komen apa-apa pon.
    ☻Owh..bagusnya korang..tadi bebudak yang semeja dengan aku tadi semua caci-caci daging tu..diorang cakap tut... ,tut... la...(sensored..hehe). Lepas tu aku teringat hadis yang nabi ajar kalau tak suka makanan tu tinggalkan atau diam je, jangan caci..tapi bebudak tadi...(speechless).aku teringat hadis ni tapi tak ada kekuatan nak cakap dengan diorang..

    Wah..bagus-bagus..dapat tazkirah daripada junior. Dan dapat satu knowledge baru pasal hadis tu.
    Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya: Rasulullah s.a.w tidak pernah mencela makanan satu kalipun. Apabila baginda menyukai sesuatu makanan baginda memakannya dan kalau tidak menyukainya baginda meninggalkannya.
    sumber boleh dilihat di sini juga sini.

    Artikel Yang Berkaitan



    2 comments:

    syafiqah redzwan said...

    bagus la junior tu..:)

    Fairosza said...

    Syafiqah:
    betul2..=)

    Sekolahku

    Ko Apesal?!

    GengCyber