PORTAL APIS

apisbp.net
Website Mesti Lawat

Friday, May 27, 2011

Perjumpaan Blogger Aktiviti Maksiat

Entri ni hanyalah sebuah pandangan sahaja. Mungkin ada yang terasa. Kalau benda betul, tak perlu la nak berdalih lagi.

Suasana blogosphere di Malaysia hari ini memang sangat meriah. Ketara sangat perbezaannya dengan tahun-tahun lalu.

Maka, wujudlah berbagai aktiviti sesama blogger dan yang paling popular tak lain tak bukan ialah perjumpaan blogger atau dalam bahasa jawanya Blogger Gathering.

Blogger gathering merupakan sebuah aktiviti maksiat. Maksiat kalau aktiviti-aktiviti yang dijalankan berunsur maksiat. Contohnya, pergaulan bebas , karaoke bercampur lelaki perempuan, bergambar dekat-dekat bersentuhan dan sebagainya.

Kalau aktiviti-aktiviti yang berunsur maksiat tak ada, blogger gathering bukanlah aktiviti maksiat. Buatla program yang lebih sihat macam main boling ke, main futsal ke, melawat petrosains ke, tak pun kalau nak karaoke, buat la asing-asing bilik. Baru la boleh tunjukkan bakat masing-masing.

Sebenarnya entri ini bukan nak cakap pasal blogger gathering semata-mata, tapi kalau boleh kita sebagai remaja yang menjadi pewaris bangsa ni cuba la hindari pergaulan bebas yang berleluasa sekarang ni. Nak keluar boleh je, tapi batas-batas mesti jaga.

*adeh, dah macam orang tua membebel pula

Artikel Yang Berkaitan



9 comments:

hafiz hafizol said...

Ehehehehemm.. Setuju.. kih3.. erk.. aku macam terasa lak.. kih3...

Fairosza said...

Hafiz Hafizol:
rasa apa?rasa masam ka,manis ka?ataupun rasa panasssssss....huhuhu

nazirulhazwan~ said...

terpulang~

Fairosza said...

nazirulhazwan:
pulangkannnnn...huhu

Razil Tahir said...

suke yg part pergi petrosains tue..
sambil2 tue boleh tambah ilmu pengetahuan... hehehe

NuSaNa NoSa 91 said...

selagi bersandarkn syariat, xpe la.. uhuk2~ T_T

k e y r i said...

erk, panassssssssssss...

Solihin Zubir said...

hoho.. btol..
nak beramas mesra sesama blogger pun, biar ada batasnya.. kan..

Fairosza said...

Razil Tahir:
jom jom kite pegi petrosains..huhu
btw,razil ni adik faizal tahir ke?lalala~

Nusana Nosa 91:
betol3..bgus

keyri:
bukak la kipas full speed kalo panas..huhu

Solihin Zubir:
batas jgn dilampaui..wah blogger populer dtg nih..=)

Sekolahku

Ko Apesal?!

GengCyber