PORTAL APIS

apisbp.net
Website Mesti Lawat

Thursday, January 20, 2011

Rombongan ke Kebun/Ladang. Bersyukurlah Peneroka

Alhamdulillah, bersyukur sangat-sangat sebab Fairosza dilahirkan sebagai anak seorang peneroka Felda dan menjadi salah seorang daripada jutaan warga Felda di Malaysia.
Jom ke ladang!
Pagi tadi, saya sempat ke kebun kelapa sawit keluarga yang baru dimulakan proses penanaman semula selepas penebangan tahun lepas oleh pihak Felda. Fairosza pergi dengan mak dan juga beberapa orang pak cik daripada blok yang saya tinggal dengan menaiki motosikal. Tujuan kitorang ialah untuk mengenalpasti dan menandakan sempadan-sempadan kawasan kebun masing-masing seperti yang telah ditetapkan supaya bila pokok sudah tinggi dan matang, kitorang tahu kawasan masing-masing.
Macam biasa, malas nak tulis panjang-panjang. Tengok je lah beberapa gambar yang diambil.
Pancang yang digunakan untuk menanda sempadan.
Letih menunggu.
Kitorang merempit je pergi kebun.
Cepatlah besar wahai pokok. Harga sawit tengah tinggi ni.

Artikel Yang Berkaitan



7 comments:

Mohamad Izwan said...

familiar betul pkok2 sawit ni.. hehe

Fairosza said...

Izwan:
nape familiar?ada tanam kat dalam bilik ke?haha

linda dimin said...

hidup felda...:)

Solihin Zubir said...

seronok jugak tgok suasana ladang yg luas tu eh...
kaya la nnt eh bila pokok sawit tu dah besar... heheh..

Fairosza said...

linda dimin:
setuju2..:)

Solihin:
huh memang luas..penat naik turun bukit.
mudahan2 Allah terus kurniakan keberkatan rezekinya..

Strep AkiEra said...

felda mne nih?
tetiba rase rindu nk g ladang.. dh brthun2 x mnjenguk kesana. hehe

Fairosza said...

ni felda ulu belitong..kat kluang..jemput la singgah..hehe

Sekolahku

Ko Apesal?!

GengCyber