PORTAL APIS

apisbp.net
Website Mesti Lawat

Thursday, May 12, 2011

Contohi Blogger AriffShah

Entri ini merupakan kesinambungan daripada entri bertajuk Menulis Artikel Berkualiti dan Bermanfaat.

Saya mula menulis blog di saat blog di Malaysia belum menjadi medium sosial maya yang popular seperti sekarang. Di waktu tak ramai remaja Malaysia mempunyai blog. Ketika kita menulis blog untuk berkongsi dan kadang-kadang untuk syok sendiri =). Tapi mujur saat tu dunia blog di negara jiran Indonesia sudah rancak sepertimana yang berlaku di Malaysia hari ini. Fairosza dapat beberapa kenalan dan saling bertukar fikiran sesama blogger. Kadang-kadang tulis entri pon, blogger seberang yang banyak komen. Kini suhu blogging di negara tersebut sudah kembali dingin namun Fairosza masih berhubung dengan mereka melalui Facebook.
Jika saya yang cuma beberapa tahun menulis blog ni pun dah terasa macam tak tahu lagi nak tulis apa dan kadang-kadang rasa dah tua bila ada muncul banyak blog yang baru, apatah lagi blogger otai Ariff Shah ni. Kalau saya pangkat uncle, beliau ni mungkin Atuk kot =P.

Siapa tak kenal Ariff Shah ni? Blogger mesti kenal kan. Tapi saya yakin blogger-blogger baru ramai juga yang tak kenal berbanding Ben Ashaari sebab bagi saya beliau menulis dengan gaya profesional manakala Ben pula lebih kepada sosial. Walau bagaimanapun, mutu penulisan Ariff sangat-sangat berkualiti dan inilah contoh penulisan bermanfaat yang saya utarakan (selatankan boleh?) dalam entri sebelum ni.

Walaupun saya tak selalu komen di blognya (sebab banyak sangat komen), info-info yang ditulis ada kalanya yang memang jarang kita jumpai, jarang dapat baca kat tempat lain. Tapi jujurnya, bosan jugak kadang-kadang baca fakta je. Kalau bosan boleh baca pengalaman dia dekat Rusia tu. Macam-macam maklumat ada dalam blog tu. Pasal blogging, pasal contest, pasal life kat Rusia, pasal buat duit semua ada.

Baru-baru ni beliau ada join contest famous blogger. Menang tempat kedua lagi. Tahniah la ye. Sesiapa yang subscribe emel commentluv mesti dapat emel senarai pemenang tu kan =).

Sebenarnya ada beberapa lagi blogger yang mempunyai penulisan yang berkualiti seperti Izwan Yusuf, Lenggang Kangkung, Fairosza, Fairosza, Fairosza dan Fairosza..lalala~

Artikel Yang Berkaitan



10 comments:

Ariff Shah said...

thanks a lot for the review =)

Hafiz Hafizol said...

<<------ penulisan blog si hensem nie gedik kan?? haha

nazirah said...

;)

nur maisarah said...

saye pangkat baby. haha.

tak selalu pergi blog beliau. tapi tahu beiau hebat. komen banyak. follower pun ramai. mestilah isi penulisan dia bagus.

teringin nak jadi macam beliau. tp bile entah. *berangan.

-_-'

Rafi Nilhan said...

whoa..ada pangkat eh..agak2 aku pangkat apa? kanak2? hehee

Fairosza said...

Ariff Shah:
wah ariff datang blog ni la...lalala~

HH:
itu memang pengakuan yg ditunggu2

cik azeya:
baby lagu justin bieber kee???

Rafi:
kamu tu pangkat lans koperal kot...huhuhu

Imran@Copenhagen said...

setuju 101%. Blog ArifShah merupakan satu blogger yang berjaya dengan kandungan pengisian blog yang matang, intelektual, profesional tapi sempoi dan seronok dibaca dan boleh menjadi contoh dan rujukan blogger baru

Fairosza said...

Imran:
ulasan yg sangat bernas...=))))

Aretikz said...

Secara jujurnya.. saya stuju dengan anda.. hehe..

Fairosza said...

aretikz:
saya juga setuju dengan anda...huhu

Sekolahku

Ko Apesal?!

GengCyber