PORTAL APIS

apisbp.net
Website Mesti Lawat

Saturday, July 9, 2011

Bersih Betul Low Yat Plaza

Plaza Low Yat hari ni betul-betul bersih. Tak ada customer. Ada orang bagi alasan kalau buat demonstrasi, orang ramai datang, peniaga banyak untung. Tapi kalau datang nak memekak nak penuhkan jalan, apa yang peniaga dapat. Orang kat luar ramai, kat dalam Low Yat sunyi. Pelanggan yang nak datang beli pun tak jadi sebab ramai sangat orang kat luar.

Sampaikan banyak kedai kena tutup awal sebab merugikan je bayar pekerja tapi tiada sale dapat dibuat. Nak cari kedai makan Melayu pun dah susah bila dah ditutup. Mungkin ikut join sekaki demonstrasi. Terpaksa la makan kedai mamak. Melayu jugak yang tak untungg.Tak hairanlah banyak peniaga buat bantahan kalau ada demonstrasi di pusat bandar.

Kat Thailand dulu pun cakap nak buat demonstrasi aman, akhirnya apa yang jadi? Contohnya macam kat sini http://www.fairosza.net/2010/05/thai-crackdown-what-they-called.html. Demonstran yang masa itu terpekik terlolong mahukan Thaksin dijatuhkan, akhirnya mereka juga yang jilat ludah sendiri dengan menyokong parti Thaksin yang dipimpin adiknya dalam pilihanraya beberapa minggu lepas.

Artikel Yang Berkaitan



1 comment:

ArE-bOy iNTeRaCTiVe ® said...

huh dunia politk der...
diorg nak rasa kot mcm kat thaild tu
pai jd darurat nt..

Sekolahku

Ko Apesal?!

GengCyber