PORTAL APIS

apisbp.net
Website Mesti Lawat

Monday, April 25, 2011

Ditawarkan Pelacur

Ok pengalaman kali ni mungkin jarang sekali berlaku pada korang yang baca entri ni. Kalau ada juga boleh share dibahagian komen. Huhu.

Pengalaman ditawarkan pelacur bukan Fairosza dapat sekali dua. Dah banyak kali dah.Dekat mana? Di sebuah jalan di ibu kota metropolitan yang menjadi laluan ramai jenis manusia. Melayu, Cina India semestinya ada. Tambahan lagi ada pak arab, mat saleh, negro mahupun indo.

Kawasan tersebut bukanlah kawasan tertutup. Tapi boleh dikatakan setiap kali Fairosza melalui jalan itu selepas habis kerja untuk pulang ke hostel company, akan ada bapa ayam yang cuba mendekati sambil membisikkan "Amoi, amoi. Melayu ada, Cina ada, Vietnam......". Ya, kaedah promosi mereka juga secara terbuka kepada orang awam yang lalu.

Tapi saya rasa mereka sedikit kurang ajar kerana tanpa mengira siapa mereka cuba mempromosikan 'produk mereka' termasuk kepada orang Islam. Bukan susah pun nak cam muka-muka jawa ni, tapi mereka dengan selamba mempelawa kita. Tindakan ni secara tak langsung dapat merosakkan umat Islam tu walaupun keputusan terakhir terletak pada individu tu sendiri. Namun, jika tidak ditawarkan, mana mungkin orang boleh terfikir untuk terlibat.Ye tak?. Paling sedih, pelacur MELAYU juga ada disebutkan.

Cuba bayangkan remaja muda-mudi yang tak terfikir pun untuk melakukan perbuatan yang dimurkai Allah ni tiba-tiba terlupa membezakan mana baik mana buruk apabila dioffer sebegini. Dengan mudahnya anak bangsa kita dapat dihancurkan.

Bukan susah untuk pihak berkuasa seperti DBKL mahupun polis mengesan mereka. Cuma lalu je jalan tu dengan berpakaian biasa, pasti akan ada yang mendekati. Namun persoalannya kenapa aktiviti ini dijalankan tanpa rasa takut. Padahal IPK Kuala Lumpur dekat je. Kegiatan ini jelas bertentangan dengan undang-undang negara.

Kalau ada mana-mana pihak berkuasa yang membaca penulisan ini (ada ke?), mahupun sesiapa yang kenal dengan pihak-pihak tersebut, harap dapat usahakan satu operasi membersihkan negara ini daripada perkara sebegini. Perkara ini merupakan masa depan negara kita, bangsa kita, umat kita. Gejala ini juga terbukti membawa banyak kesan yang sangat negatif terhadap sistem sosial kemanusiaan.


*tempat secara spesifik adalah dirahsiakan takut-takut ada pula yang ke situ untuk 'mencari pengalaman ditawarkan pelacur'

Artikel Yang Berkaitan



4 comments:

burhan al-hilmi said...

ingat tuhan fairosza..

ada sorg kwn brunei aku pernah kata,
KL best sbb sng cari pelacur..kat brunei xde..

serius ak xtahu nk respons ape..xpsl2 KL famous dgn bnde ni..

tp kan fai, kalau kau pegi area2 kat s*****.. pondan pun ade jual badan..

Fairosza said...

burhan:
erk..aku ok la...masih suci lagi...huhu

Yan Saflina said...

salu lalu kat bahagian ****** di KL...n memang banyak agensi2 macam ni kat sane...n saya pun pelik...kenapa ntah bende nih pihak berkuasa x perasan..ke buat2 x perasan...no comment...

Fairosza said...

Yan Saflina:
kadang2 diorang ni yg tak serik2 dah kena hukum banyak kali. memang kurang ajar

Sekolahku

Ko Apesal?!

GengCyber