PORTAL APIS

apisbp.net
Website Mesti Lawat

Saturday, April 2, 2011

Facebook dan Spam

Nampaknya teknologi Facebook dan Spam maju seiringan. Bak kata pepatah, di mana ada Facebook, di situ ada Spam (erk?). Saya sendiri pun dah menjadi salah satu mangsa pasangan yang diibaratkan seperti belangkas ini walaupun jarang-jarang sekali berlaku.

Sebelum ni Fairosza pernah sekali kena spam dengan application yang digunakan oleh seorang blogger dari seberang setelah tangan ni gatal klik link kat status kawan yang mempunyai kata-kata manis menusuk kalbu. Rupa-rupanya Facebook profile kawan tersebut juga telah di spam. Nasib baik saya terus sedar dan cepat-cepat block application tersebut.

Hari ni, Facebook saya macam ada yang tak kena lagi. Kali ni siap buat entri dekat blog sebab betul-betul pelik. Nak cakap spam, tak macam spam. Nak cakap Frape (FB rape), bukan Frape sebab bila buka profile sendiri tak ada pula dekat wall tu. Yang ada cuma yang dekat News Feed tu je. Kalau nak tau benda apa yang keluar dekat 'News Feed' tu, tengok gambar kat bawah ni.
Baca entri ni pun tak pernah, lagi la nak tekan butang Like. Pelik..pelik..
Hafiz Hafizol yang gedik(wekk =P) tu pun ada juga (sibuk je mamat ni nak interframe gak). Bila buka profile HH tu pun sama, kat wall dia tak ada nyatakan yang dia 'Like' entri tersebut (tapi tak tahu la dia suka ke tak LOL). Tu yang hairan binti ajaib tu (hairan ni perempuan kot. sebab tu 'binti'). Boleh tak Encik Hasif yang menjadi tuan punya blog Hazhand itu beritahu sebab masalah ini? Ha jawab, jawab. Dah la tajuk tu kontroversi (ahaks). Tak suka..tak suka..

Artikel Yang Berkaitan



14 comments:

HazHand said...

hahaha,woi!! knape3!!!
hahha,series aku tak pernah sebarkan spam..grr.. Adakah aku telah hack tanpa aku perasan..

xpe,korg trime jelah..hahah

Fairosza said...

HazHand:
xkire..xkire..anda kena bertanggung jawab terhadap ketidaksucian facebook saye.....wakakaka

HazHand said...

hahaha,anyway,aku rse mybe adik2 ko like ke..ko je xprasan..hahah

Fairosza said...

HazHand:
mana ade..sorang je ni kat rumah yg guna pc dari td..tapi kalau adik yg tekan like pon, nape kat wall profile takde..kat wall profile hafiz hafizol pon takde gak..pelik kan..?

HazHand said...

hahaha,mybe,SPAM SPAM SPAM! ok,ko mng..hahahha :p

Hafiz Hafizol said...

eh kejap... Fai aku like la.. jgn salahkan HAZ.. aku like la.. hahaha.. cube tengok older post aku.. ada la kan?? huhuhuk.. habes knpe ko xlike dia cakap ko like?? mengom.. cube ko check betol2...

Fairosza said...

HazHand:
yea..menang...skenye..skenye...

HH:
cube tngok gmbr tu tol2..dia tulis 1hour ago..kira baru jugak la masa gmbr tu diambil.takkan dah masuk older post plak..lagi pun tadi dah cek kat older post pon tade gak..
..saye tak bersalah inchik..saye tak baca pon lg entri tu..

HazHand said...

aik.. hafiz die like laa!!

Fairosza said...

HazHand:
tapi dah cari dekat older post die tak jumpa pon..kat older post saye pon takde.erm tak pe la..tak kesah la apa2 pon..huhu

Zikri Husaini said...

virus spam yang semakin menjadi2 nih.. bahaya betul

Fairosza said...

Zikri:
betul2..bahaya jugak..huhu

izwanyusof said...

aku dah tukar security dari http ke https..stakat ni tak pernah kena lagi..

Fairosza said...

Izwan:
ouh ada ea?.bgus la camtu..

The Fakhirin said...

begitu kerrr

Sekolahku

Ko Apesal?!

GengCyber