PORTAL APIS

apisbp.net
Website Mesti Lawat

Saturday, April 16, 2011

Homesick

Siapa yang homesick? Apa tu homesick? Budak yang tak boleh duduk jauh-jauh dengan family tu biasanya homesick. Fairosza masa sekolah menengah dah 5 tahun duduk asrama. Jarang homesick masa tu. Bagus kan. Bocah cilik wes hidup dewek (faham tak?). Alah, memang la tak homesick, bila-bila je mak boleh datang sebab asrama tu dekat la juga dengan rumah. Setiap kali mak pergi bandar, boleh je nak singgah bawak makanan ke apa-apa ke.

Tapi bila masuk kolej, lagi-lagi Kolej Yayasan UEM yang kat lembah sunyi tu (Lembah Beringin), baru Fairosza tau macam mana rasanya homesick. Ye lah, kalau ada apa-apa perkara nak kena balik, memang susah. Nak keluar dari kolej tu bukan main susah. Memang kena berhabis duit la kalau nak balik rumah. Kalau masa PMR dengan SPM dulu, mak bole datang masa hari pertama untuk datang bagi semangat, tapi masa A Level, jangankan masa hari pertama periksa, masa hari terakhir kat kolej waktu Graduation Day pun, cuma pakcik sedara yang datang jemput.

Kali ni, kerja dekat Kuala Lumpur, mestilah kena jauh lagi dengan emak. Rasalah juga homesick tu. Bukan sebab susah nak balik sebab transport, tapi sebab susah nak dapat kerja (kau nak kerja ke nak cuti). Jadi, nak balik susah, nak update blog pun susah (ada kaitan ke?).

Jadi, sebab tu universiti pilihan dalam UPU tu semua minta yang dalam negeri Johor. UTM dengan UTHM. Kalau ada apa-apa, bas untuk ke Kluang dari JB dengan Batu Pahat memang banyak. Tapi ada satu pilihan universiti juga yang jauh. UIA. Pilihan terakhir. Harap-harap dapat tawaran yang terbaik untuk diri ni.

Entri ni pun ditaip dekat CC je. Lepas ni dah nak kena masuk kerja. Ada sesiapa bole tolong updatekan blog tak? =) . Memang busy.

*Homesick jugak bila dah lama tak dapat borak-borak dengan kawan-kawan blogger. Sesiapa yang free tu datang-datang la melawat Fairosza kat Low Yat ni. Huhu

Artikel Yang Berkaitan



10 comments:

RevVING NOTES said...

Biar homesick, aslkn sng nk balik umh. LOL

forever love said...

alaaaa. cian die ye.. homescik erk.. setakat nie atq pernah duduk paling jauh kat ganu la. utk 3 bulan.. hihi

Hafiz Hafizol said...

Rindu aku letteww?? kan3?? haha.. weyh keje leklok..

AnakPakZohar said...

awakkkk.... jangan nangiss.. nah tisu nah.. T_T


hehehe... tak pew lahh.. keje leklok ek... tak moh cedey2.. smile2.. =)

JiwaMusik™ said...

HAHA...
kesian ny dy nie...
jgn teriak kuat2 sgt yea..
t xde spe nk g beli brg kt low yat tu...
HAHA

Fairosza said...

RevVING NOTES:
bukannye senang nak balik rumah.waa~

forever love:
atq watpe dok ganu 3bln

Fairosza said...

hafiz hafizol:
eeii pasan giler dak gedik ni...memang rindu sangat2..huhu

yad'z:
sob3...sdey nih..

fareez:
meh la datang beli barang...muahaha

Invisible Me said...

homesick satu dua tahun je dulu.
lama2 dh ok :P

Rafi Nilhan said...

aku belum pernah homesick.. kool tak? kahkahkah.. sa bes

Fairosza said...

cik fza:
bgusla dah tak homesick..=)

Rafi:
kool giler seyh..huhu

Sekolahku

Ko Apesal?!

GengCyber